"Etykieta w biznesie, czyli jak ułatwić sobie życie w pracy" to książka, która ułatwi Ci pracę na wielu różnych poziomach. Przekonaj się, jak budować grunt biznesowy, by nie zaliczyć żadnej gafy.
"Etykieta w biznesie, czyli jak ułatwić sobie życie w pracy" to kompendium wiedzy na temat zasad dobrego wychowania rządzących relacjami między pracownikami i przełożonymi. Autor prezentuje normy i zasady, którymi warto kierować się w życiu zawodowym, podkreślając równocześnie, że umiejętne posługiwanie się nimi powinno być poparte wrażliwością na drugiego człowieka, wzajemnym szacunkiem i empatią. Zasady przedstawione w publikacji mogą być punktem wyjścia dla osób rozpoczynających swoją karierę zawodową. Jednakże i ci, którzy już mają pewne doświadczenie, z pewnością mogą traktować zawarte w książce informacje jako podporę oraz usystematyzowanie swojej wiedzy i doświadczenia.
Autor wyjaśnia, iż etykieta w biznesie jest swego rodzaju językiem, który pomaga profesjonalistom w doskonałym wywiązywaniu się ze swoich obowiązków, samorealizacji, a w rezultacie uzyskiwaniu dobrych zarobków i płynącej z tego satysfakcji. Stosowanie się do tych zasad daje im wzajemne zrozumienie, szacunek i dobre relacje. Podkreśla przy tym, że współczesne tempo życia oraz interakcje zachodzące w środowiskach biznesowych, powodują przenikanie się różnych kultur i przenoszenie pewnych zwyczajów na nowy grunt. Istotne jest tutaj inspirowanie innych do przejmowania i stosowania danych zasad, a także akceptowanie norm już zastanych.
Publikacja podzielona została na kilkanaście rozdziałów, z których każdy poświęcony jest innemu zagadnieniu. Autor opowiada więc komu warto ustąpić pierwszeństwa, podkreślając, że spoglądanie na to zagadnienie z perspektywy własnych korzyści sprawia, iż nasze zachowania będą bardziej spontaniczne, naturalne i niewymuszone, a w efekcie pozwolą pracodawcy postrzegać nas jako osobę wartościową i pożądaną w firmie. W dalszym ciągu autor mówi o tym, w jaki sposób witać się i kto komu podać rękę, jak przedstawiać siebie i innych. Porusza temat ubioru, narzędzi oraz sposobów komunikacji biznesowej, pisze o wystąpieniach publicznych, podróżach służbowych czy spotkaniach biznesowych. Opowiada przystępnie, podając wiele czytelnych przykładów i popierając je ilustracjami.
Wojciech S. Wocław jest jednym z najbardziej doświadczonych polskich konferansjerów, publicystą, znawcą savoir-vivre'u, organizatorem szkoleń, wystąpień publicznych i etykiety w biznesie. Jest dyrektorem generalnym Polskiej Szkoły Etykiety. Autor książek "Savoir-vivre, czyli jak ułatwić sobie życie" oraz "Etykieta w biznesie, czyli jak ułatwić sobie życie w pracy".