Ewaluacja w planowaniu wydatków oświatowych w Polsce
Menu
Przedmiotem pracy jest koncepcja wykorzystania badań ewaluacyjnych w planowaniu wydatków publicznych na zadania oświatowe, dzięki której uzyskujemy informację o efektywności wykorzystania funduszy publicznych przeznaczonych na zadania oświatowe oraz o skuteczności realizacji tych zadań. Budowie koncepcji wykorzystania ewaluacji posłużyły: omówienie kluczowych aspektów mechanizmów finansowania zadań publicznych, w szczególności oświatowych, przedstawienie tradycyjnych i nowoczesnych metod planowania budżetowego i zakresu informacji w nich wykorzystywanych. Dokonano także typologii ewaluacji, przedstawienia celów i metod jej wykorzystania w planowaniu zadań publicznych oraz przeglądu doświadczeń zagranicznych w zakresie wykorzystania ewaluacji w planowaniu zadań publicznych. W ostatniej części dokonano analizy i oceny doświadczeń polskiego podsektora samorządowego i rządowego w zakresie wykorzystania ewaluacji, w szczególności w aspekcie badania skuteczności realizacji zadań i efektywności wykorzystania funduszy publicznych w procesie planowania wydatków oświatowych.
Dane szczegółowe
Autorzy: | Będzieszak Marcin |
Wydanie: | 1 |
Języki: | polski |
Oprawa: | Miękka |
Liczba stron: | 152 |
Rok wydania: | 2011 |
Wydawnictwo: | Difin |
ISBN: | 9788376415772 |
Ilość stron: | 152 |